mits goed geschreven en vormgegeven, is emailmarketing erg effectief!
Zoals de naam al doet vermoeden, is deze techniek gebaseerd op het verzenden van e-mails naar een opgebouwde lijst met klanten en geïnteresseerden.
Een van de redenen dat e-mailmarketing zo goed werkt is omdat jouw bericht snel de mensen bereikt, zonder noemenswaardige investeringen. Veel mensen hebben zowel hun privé account als hun zakelijk account beschikbaar op hun smartphones, zodat de e-mails rechtstreeks bij je doelgroep terechtkomen.
Even wat cijfermateriaal over Email Marketing
Hoewel er veel voordelen zijn als het gaat om e-mailmarketing, wil je, als adverteerder, dit natuurlijk onderbouwd zien met statistische gegevens:
• 80% van de gebruikers checkt meerdere keren per dag hun e-mail en sociale media.
• Over het algemeen hebben internetgebruikers een vrij positieve perceptie van e-mailmarketing, vooral als het gaat om productaanbiedingen of kortingen. Het belangrijkste negatieve aspect is meestal het aantal e-mails dat een gebruiker per dag ontvangt.
• Onderzoekers hebben vastgesteld dat de optimale frequentie tussen de 1 en de 3 e-mails per week ligt.
• E-mails moeten direct en eenvoudig zijn en een korte, boeiende boodschap hebben. Termen als “aanbieding” en “promotie” in de titel kunnen het openingspercentage aanzienlijk verhogen.
• 48% van alle e-mails wordt (vrijwel direct) geopend op een smartphone.
Email Marketing vereist veel schrijverstalent en een perfecte timing. Wil je dit aan een professional overlaten? Neem dan vandaag nog contact op om kennis te maken!
Wat klanten over mij zeggen
Laten we samenwerken!
Het kopiëren van content, om wat voor reden dan ook, is strafbaar. Mocht je een (deel van) een tekst willen gebruiken met referentie, neem dan gerust even contact op!