Het creëren van content, in wat voor vorm dan ook, is een tijdrovende bezigheid waar niet alleen taalkundige kwaliteiten en creativiteit van de schrijver meespelen, maar vooral ook kennis van de markt en van de specifieke doelgroep.
content hoort geschreven te zijn voor de doelgroep. Niet voor Google!
Bij het plannen en maken van content, heeft de schrijver altijd twee doelgroepen voor ogen: De doelgroep en de zoek-algoritmen van bijvoorbeeld Google. Het laatste is een complexe technologie die informatie op het internet indexeert en patronen matcht. Dit alles om zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven op de vragen en zoekopdrachten van gebruikers. Moderne zoekmachines, zoals Google, zijn inmiddels ongelooflijk complex.
Tegenwoordig is het niet meer zo eenvoudig om hoog te scoren, vooral niet voor populaire zoekwoorden die een intentie hebben om een aankoop te doen. Een zoekwoordcombinatie als ‘de lekkerste pizza bij mij in de buurt’ geeft bijvoorbeeld aan dat de zoeker een bron van heerlijke pizza’s in de buurt probeert te vinden. Het zoekalgoritme van Google houdt o.a. rekening met de locatie van de gebruiker om te bepalen welke webpagina’s als eerste worden weergegeven.
Hoewel berichten op social media een veel kortere levensduur hebben dan de meeste andere soorten content, zijn ze buitengewoon waardevol. Sterker nog, een goede strategie op social media verhoogd de betrokkenheid van je doelgroep en zorgt dus voor meer bezoek aan je website en meer verkopen.
Een belangrijk punt bij het maken van content voor social media is dat er maar heel weinig tijd hebt om de aandacht van je lezer te trekken. Bedenk maar eens hoelang het duurt om omhoog te scrollen in je nieuwsfeed. Juist, die halve seconde is alle tijd die je hebt om indruk te maken. Relevante hashtags, opvallende beelden en sterke headers helpen om de kijkers te boeien voordat ze verder gaan met scrollen.
Bij het ontwikkelen van content voor je website komt heel wat kijken. Er moet veel onderzoek gedaan worden om te begrijpen hoe je klanten beslissingen nemen en wat voor soort inhoud hen het meest aanspreekt. Zoals eerder gezegd: Content moet geschreven worden voor de lezers, en pas daarna wordt er een sausje overheen gegoten voor Google en andere zoekmachines.
Een website alleen zal in de meeste gevallen niet voldoende zijn om exposure te krijgen. Je moet de inhoud ook promoten via social media, influencers en e-mails. Die activiteiten zullen, naast geweldige SEO, nieuwe en terugkerende klanten naar je site leiden. En je blogs en landingspagina’s zorgen er voor dat de bezoeker uiteindelijk tot aankoop over zal gaan.
Het geheim van goede content ligt altijd in het feit dat het altijd eerst geschreven moet zijn voor de gebruikers. Zoals Google altijd zegt: Content is King! Google herkent goede content en zal deze automatisch beter indexeren dan de pagina’s van je concurrent die wellicht een wat magere inhoud hebben. Dus altijd de gebruiker op de eerste plaats.
Daarnaast moet er gebruik gemaakt worden van technieken (SEO) om de geschreven teksten optimaal te kunnen presenteren aan Google, zodat het ook voor. Google duidelijk is waar de content over gaat, en hoe diepgaand de informatie is.
Het complete proces is een tijdrovende bezigheid waar niet alleen taalkundige kwaliteiten van de schrijver meespelen, maar vooral ook kennis van de markt en van de specifieke doelgroep.
Ik sta klaar om mijn kennis en ervaring te gebruiken om, samen met jou, geweldige content te maken. Het uiteindelijke doel? Hogere merkbekendheid en meer verkopen!
Neem vandaag nog contact op om kennis te maken en jouw project door te spreken!
Wat klanten over mij zeggen
Laten we samenwerken!
Het kopiëren van content, om wat voor reden dan ook, is strafbaar. Mocht je een (deel van) een tekst willen gebruiken met referentie, neem dan gerust even contact op!