Ontwerp-zonder-titel-17-edit

Social Media Advertising

Adverteren op sociale media is een digitale marketingstrategie waarmee je betaalde advertenties op sociale mediaplatforms kunt plaatsen. We noemen dit Social Media Advertising.

Een van de grootste voordelen van een betaalde advertentiecampagne op sociale media is dat je hiermee een veel groter publiek kunt bereiken dan de mensen die je momenteel volgen. Daarnaast heb je sneller resultaat.

Adverteren op Social Media: Snel en effectief!

om contact te maken met je doelgroep, is social media onmisbaar! 

Jouw advertenties worden niet aan iedereen getoond (tenzij je dat wilt, natuurlijk). Platforms weten heel veel over hun gebruikers:
– De platforms kennen de algemene demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, taal, locatie en vaak ook of ze getrouwd zijn, vrijgezel en/of zoekende.
– Ze kennen de voorkeuren en interessegebieden door het surfgedrag van hun gebruikers te volgen.
– En ze kennen vaak zelfs e-mails, telefoonnummers en vriendenkringen op social media.

Met al deze informatie kun je vrijwel iedereen bereiken die binnen jouw doelgroep valt.

Waarom zou je Social Media Advertising inzetten?

Waarschijnlijk vraag je je nu af waarom je hierin zou moeten investeren. Hier zijn vijf redenen om een betaalde advertentiestrategie voor sociale media op te zetten:

1. Met een social Media Campagne vergroot je je naamsbekendheid

Heb jij een product of een dienst wat iedereen gezien moet hebben? Social media is daar waarschijnlijk de beste plek voor. Het plaatsen en promoten van content op sociale media is een zeer effectieve manier om verkeer naar je website te leiden en de bekendheid van je merk te vergroten.

En met de mogelijkheid om mensen exact te targeten op basis van informatie die platforms over hen hebben, bereik je sneller en gemakkelijker nieuwe en geïnteresseerde doelgroepen dan welke andere methode dan ook.

2. Meer betrokkenheid van je doelgroep

Social media is waar mensen steeds meer op terugvallen om met anderen in contact te komen, inclusief merken en bedrijven. Als je duurzame relaties wilt opbouwen moet je constant interactie hebben met je doelgroep op social media. Dat betekent concreet dat de advertenties die je plaatst interessant moeten zijn voor je doelgroep. Goed design, pakkende afbeelding en een duidelijke (kop)tekst is essentieel!

3. Je richt je direct op mensen die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf

Na een betere online aanwezigheid en meer betrokkenheid is het opbouwen van merkvastheid de volgende stap. Door mensen te targeten die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf, bouw je merkaffiniteit op binnen je doelgroep. Je publiek voelt zich betrokken bij je merk nadat ze het meerdere keren hebben gezien, hetzij door interactie op sociale media of door een aankoop te doen.

Wanneer je affiniteit hebt met je doelgroep, bouw je een potentieel langdurige relatie met hen op. Met die relatie is de kans veel groter dat ze een vaste klant worden, en vertrouwen op je merk voor hun toekomstige aankopen.

4. Met adverteren op Social Media genereer je meer leads

Elke advertentie op social media is gekoppeld aan een landingspagina op je website. Bij sommige platforms, zoals Facebook, kun je een landingspagina rechtstreeks in de advertentie plaatsen. Omdat je landingspagina een call-to-action (CTA) bevat, zoals “Koop nu” of “download nu”, wil je graag dat de bezoeker eerst een formulier invult (met bijvoorbeeld naam en e-mail), is je landingspagina de plaats waarop je waardevolle leads genereert en bewaakt. Na het invullen van het formulier, worden de gegevens automatisch aan de mailinglijst toegevoegd.

5. Meer verkopen

Naarmate je meer betaalde advertenties op sociale media plaatst zullen de nieuwe leads je verkoop natuurlijk sterk stimuleren. Het resultaat van je advertentiestrategie op sociale media is dat hoe vaker mensen reageren op je advertenties, hoe meer je merk in hun hoofd gaat zitten. Op het moment dat de klant een aankoop wil doen, ben jij de eerste waar ze aan zullen denken.

Veel voordelen van Social Media Advertenties, maar hoe werkt dat in de praktijk?

Om maximaal te kunnen profiteren van alle voordelen, en dus maximaal rendement te halen uit jouw investeringen, is het inschakelen van een professional een prima keuze. Laten we samenwerken! Neem vandaag nog contact op om vrijblijvend ideeën uit te wisselen!

Wat klanten over mij zeggen

Laten we samenwerken!

Sanne Schievink - SunnyMedia.nl

Gaan wij samenwerken?

Laten we kennismaken en jouw project vrijblijvend doorspreken.

Het kopiëren van content, om wat voor reden dan ook, is strafbaar. Mocht je een (deel van) een tekst willen gebruiken met referentie, neem dan gerust even contact op!